RTB. Pro někoho modla moderního marketingu, pro jiného nafouklá bublina.
Pro nás? Efektivní nástroj, jak vaši značku zapsat do paměti relevantních lidí.
S RTB vás dostaneme na top mediální plochy za smysluplné peníze. S reklamou zacílenou tak ostře, jak to nedokáže nikdo jiný.
Skvělé, pojďme probrat, jak vystavíme efektivní kampaň pro vaši značku.
Proberme toNejllíp vám to ukážeme na příkladu.
Jak budeme v takovém případě postupovat?
Chceme oslovit dva typy lidí.
Jedni zrovna řeší nákup auta a zajímají se o SUV nebo hybrid. Můžou naše SUV koupit v nejbližší době.
Druzí sice teď o novém autě nepřemýšlí, ale až budou, mohlo by je zajímat to naše. Proto se jim potřebujeme zapsat do vědomí. Jací jsou lidé z této skupiny?
Obě skupiny zvládneme zachytit na internetu. Oslovíme například ty, kdo v poslední době hledali SUV nebo hybridní auta, řešili koupi auta a pročítali recenze.
Když chcete zacílit na tak specifickou skupinu, nestačí naklikat pár základních parametrů v nějakém systému.
Musíte zavolat poskytovatelům dat – například Seznamu. S poskytovateli dlouhodobě spolupracujeme, proto nám rádi nachystají publika na míru.
Dokážou vyselektovat řekněme 30 tisíc lidí, kteří odpovídají naší cílové skupině. Zasáhneme například uživatele, kteří se v poslední době zajímali o testovací jízdy.
Už jsme zmínili, že jde o prémiové SUV. Je to auto pro ty, kdo se poohlíží spíš po Mercedesu, BMW nebo Audi než po Škodovce.
Potřebujeme proto spolehlivě zacílit reklamu i na zákazníky s vyššími příjmy. To umíme.
Identifikujeme je například na základě toho, že si hledají dovolenou v luxusních rezortech nebo si prohlížejí auta s cenou nad 1,4 milionů Kč.
Naši kreativci vypracují sdělení kampaně a celkovou grafiku bannerů.
Kreativa je pro nás důležitý nástroj – ne hřiště. Potřebujeme zaujmout relevantní lidi, ne vyhrát cenu za nejlepší umělecký počin roku.
S RTB vás dostaneme na prémiové plochy. iDnes, oborový web, tematická diskuze – budete všude, kde jsou zákazníci.
V případě našeho SUV nás budou zajímat velké weby, ale i konkrétní diskuze, ve kterých se řeší výběr SUV nebo hybridního auta.
Většině PPCčkařů se do toho nechce, ale my ručně projdeme desítky recenzí, článků a diskuzí a na jejich seznam spustíme reklamu. Za pár korun tak zasáhneme velmi relevantní lidi.
Dokážeme i vyloučit weby, na kterých inzerovat nechceme. Patří sem weby, kde lidé reklamu hned zavírají (například online hry).
A také konspirační a podvodnické weby.
Víte, že možná i vaše reklama živí fake news weby? Většině specialistů se totiž nechce procházet weby a vyřazovat je.
My jsme si tu práci dali, teď už máme předpřipravené seznamy. Jednak nám bylo z podporování podvodnických webů zle, jednak mají pro klienty mizivé výsledky.
Chcete do televize? S RTB nakoupíme i plochy v chytrých televizích. Zacílíme buď na konkrétní pořady, nebo na naše publikum. Vaši reklamu tak může vidět kdokoliv u Autosalonu, nebo přesně zacílený uživatel, ať si zapne Top Gear nebo Ordinaci.
Chceme, aby si lidé vaše SUV zapamatovali. S tím nám nepomůže malinký banner na dně stránky. Potřebujeme velké, prémiové plochy.
Proto si vybíráme, jaké velikosti bannerů chceme spustit a jakou část rozpočtu do nich investujeme. Nemá smysl platit za malý banner stejně jako za vytapetovaný iDnes.
Víte, že dobrou reklamu nepoznáte jen podle proklikovosti? Zvlášť ne, pokud má budovat povědomí o značce.
My používáme reklamní systém Adform, ve kterém dokážeme měřit:
A dalších 18 parametrů.
Našemu SUV se může stát, že ho uvidí 30 000 lidí, ale na web se proklikne jen 400. Řeknete si: „To je ale špatná reklama!“ a vypnete ji.
Měření nám ukáže, že dalších 2000 lidí, kteří viděli váš banner, si na něj vzpomnělo o pár dní později.
Na web přišli z vyhledávání a detailně si ho prostudovali.
Pro každou kampaň přichystáme sofistikovaný systém měření a vyhodnocování.
Zajímá nás, kolik uživatelů naše SUV opravdu zaujalo. Stanovíme si proto jako jednu z mikrokonverzí situaci, kdy si uživatel na webu rozklikl detailní informace a věnoval jim alespoň 10 sekund.
Takových scénářů vytvoříme několik. Pomůžou nám s vyhodnocováním a zároveň s tvorbou remarketingových publik.
A jak to vypadá, když vyhodnocujeme?
RTB vám může připomínat 2 další formy nákupu reklamních ploch, které nejspíš znáte:
Přímý nákup reklamních ploch a obsahovou reklamu (Google/Sklik). Jenže není bannerová reklama jako bannerová reklama.
Zajímá vás, jestli dokážeme vybudovat efektivní RTB kampaň i pro vás? Pojďme to probrat a zjistíte to sami.
Chci RTB od Fraternity